lördag, juni 04, 2016

Vilken dag!!!

Vaknade vid 8-tiden. Slappade en stund och steg sedan upp och käkade frukost. En hund i grannskapet är borta sedan igår. De har letat i natt men han är ännu inte återfunnen så efter frukost gick jag och Henke med våra hundar genom byn och sedan ut på stora vägen genom Fiskeby, Tolsta och Nordenholm men vi såg inte skymten av hunden någon stans.

När vi kom hem satte vi igår med våra måsten. Monterade mörkläggningsgardiner i gäststugan samt installerade en tilluftsventil så nu ska man inte behöva dö av värmeslag när man sover i gäststugan. När det var gjort städade jag upp i stugan och åkte sedan och handlade medan Henke började slipa botten på båten.

2016-06-04 14.02.07

Väl hemma igen skottade jag grus och satte kantlister vid pallkragarna. Nu är det i stort sett klart. Ska fixas lite jord utanför gruset nu å så ska det sås gräs men det stora jobbet är gjort. Blev bra tycker jag. Det som däremot inte blev bra var min rygg. Aj!

Gäststugan fixad, båten slipad och landet i stort sett färdigställt. På det en lång promenad på 7 km samt lite handling och en kortare promenad med tjejerna som varit med ute på gården hela dagen så de är nog rätt nöjda de också.

Vi blev lite frusna på kvällen så vi värmde oss med en klassiker

2016-06-04 19.51.25

Middag blev det sent idag, först klockan 21. Räkor, västerbottenpaj och diverse tillbehör å så ett glas vitt vin. Härligt!

2016-06-04 20.21.58

Ska bli “spännande” att se hur kroppen mår i morgon.

Det som däremot är bra är att den bortsprungna hunden är återfunnen välbehållen. Härlig slut på en bra dag!

Inga kommentarer: