måndag, juni 06, 2016

Sveriges nationaldag

Känns som att den här helgen har varit hur lång som helst. Vi har hunnit med massor och ändå så känner jag mig inte trött. Såå härligt! Måste som vanligt publicera bilden på hundarna på nationaldagen för några år sedan.

11152701_10205459060709610_4932976337213959256_n

Idag blev det tillverkning av rabarbersaft. Vi får massor med rabarber så vi hinner inte ta rätt på allt. Då är det bra att göra rabarbersaft för då går det åt en hel del. Jag gjorde på 4kg rabarber och 4 citroner. Blir gottigt!

Gjorde också klart runt pallkragarna med jord utanför gruset samt sådde gräs, la på fiberduk och satte igång vattning. Kommer att bli bra när vi kan ta bort kompostgallret. Vi vill bara undvika att hundarna springer där i början.

20160606_181504

Klockan 14 åkte jag ut för att träna hund på Stensön. Vatten stod på schemat. Vår låsning kvarstår men jag tror jag har en plan nu. Vi kommer att börja med ganska korta dubbelmarkeringar på vatten, sedan blir det längre dubbelmarkeringar och sedan kommer jag att gå över till dubbelmarkeringar över vatten för att slutligen göra om det till vattendirigeringar. Vi får se hur långt vi hinner i sommar. Kan ju inte bara träna vatten hela tiden… Winking smileSkönt nu att vara igång med träning för fullt. Vinna verkar hålla bra efter skadan så för varje träning som går så kommer jag att slappna av mera och mera. Inledningsvis är man lite orolig att man ska köra på för hårt så att muskelbristningen går upp.

Humla är väldigt stabil när det gäller både svåra markeringar på vatten och dirigeringar. Lillstumpan! De var nöjda bägge två efter dagens träning. När jag kom hem tog jag på dem morgonrockarna så att de skulle torka lite snabbt. Skulle jag inte ha gjort då Vinna direkt gick ut och rullade sig på gräsmattan som Henke ju klippte igår. Hon är allt ett riktigt sött gräsfrö! Öh eller busfrö kanske det var… Winking smile

20160606_180732

Även idag blev det god trerätters middag bestående av helgens rester.

20160606_183015

Nationaldagen slutade framför tvn efter en effektiv och skön helg!

Inga kommentarer: