onsdag, juni 29, 2016

Tillbaka till vardagen…

Efter nästan en veckas ledighet var det så dags att gå tillbaka till jobbet. Mamma och pappa packade ihop sig och begav sig iväg vid 08:30 å då åkte jag till jobbet.

Full huggning direkt. Hade ju en massa inspektionsrapporter som skulle skrivas och såklart hade det ju kommit in lite ärenden under de dagar som jag varit ledig också. Efter bara några timmar på jobbet kände jag hur enormt trött jag var. Det kommer att bli en väldigt tidig kväll idag tror jag.

Efter jobbet gick vi en promenad till Talgen. Tjejerna fick några dubbelmarkeringar i vattnet och dessutom en härlig promenad.

Till middag blev det Pizza idag. Ingen av oss orkade stå vid spisen.

Precis när vi ska äta ser jag att en fästing kryper på Vinna. Tar bort den och upptäcker ytterligare 4 krypande fästingar. Tar bort och oskadlig gör dem innan jag tittar igenom henne ordentligt. Vi hittade ytterligare ett 10-15 tal krypande fästingar på henne men bara två på Humla. Vinna måste verkligen ha passerat nått fästingbo på vår promenad i eftermiddag. Skitäckligt!

Direkt efter middagen tvärsomnade jag i soffan och sov tills efter midnatt. Efter det så hade jag svårt att somna om…

Inga kommentarer: