lördag, juni 18, 2016

IKEA i spöregn

Jag och Birgitta valde helt rätt dag att åka till IKEA. Det regnade när vi åkte och det regnade när vi kom hem. Non-stop en hel dag. Men vi tar det från början….

Steg upp klockan 8 och gav hundarna mat innan jag klädde på mig för en promenad. Det hade ännu inte börja regna så jag tänkte att jag skulle gå en ordentlig promenad innan de skulle få hänga med och sitta i bilen. Sagt och gjort och vi klarade oss helt från regnet.

Efter promenaden blev det frukost för min del innan jag åkte och hämtade upp Birgitta klockan 10.

Vi började med att gå in till mattavdelningen direkt. Huvudmålet var en ny matta till matrummet och när jag kollade lagersaldot så visade det sig att det bara fanns 4 mattor i Sundsvall och inte en enda i Gävle. Ville inte chansa så vi tog mattan direkt. Den kommer att passa bra i matrummet visade det sig för jag hade en bit av tapeten med mig. Gick ut med den till bilen och gick sedan och tog en kopp kaffe.

Efter detta  tog vi IKEA från början till slut. Blev lite smått och gått, några brickor, ett par handdukar, nya lakan, en kruka och servetter såklart.

Efter det blev det lunch och sen blev det en tur till Plantagegen där jag handlade blommor till alla utomhuskrukor.

Avslutade Sundsvallsvistelsen med Lager 157 och sedan en liten rastningspromenad med tjejerna.

Vi kom hem först vid 17-tiden. Efter att ha lastat ur bilen så gick jag och tjejerna ytterligare en promenad och sedan stannade jag ute på gården och rensade ogräs i grusgången och planterade sedan om en blomma inne innan det blev middag. Klockan hade hunnit bli 21 innan middagen var intagen.

Inga kommentarer: