onsdag, juni 01, 2016

Checkpoints och vattendirigering vid Talgen

Idag efter jobbet tog jag mina första checkpoints i hittaut.nu utmaningen. Tog alla checkpoint vid Lintjärn och Edsta.

När jag sedan kom hem så var ju egentligen hundarna rastade eftersom de varit med mig men vi åkte ändå till Talgen och gick runt den. Började dock med att lägga ut några dirigeringsapporter och gick runt änden på sjön. Skickade Vinna som inte simmade över. Skickade då Humla istället som hämtade en dummie och sedan fick Vinna gå och då simmade hon över väldigt fint.

GIck till andra änden av sjön och gjorde om proceduren. Nu simmade Vinna ut direkt

När vi kom tillbaka till början av sjön så gjorde vi om övningen ytterligare en gång men från andra hållet än när vi gjorde första övningen. Vinna hoppade i men stannade en bit ut. Jag stod bara och väntade ut henne och så simmade hon över helt själv. Kom lite snett så jag blåste stopp och vinklade henne höger. Hon tog kommandona perfekt. Riktigt riktigt bra var hon idag.

När vi kom hem blev det middag, Sparris, sallad med avokado och seranoskinka. Mums!

Inga kommentarer: