tisdag, mars 03, 2020

Ensamträning i totohallen

Snön fortsätter att falla och det blåser lite så den yr ner vilket gör det väldigt omysigt att vara ute.

Idag på jobbet gick jag en runda på förmiddagsfikat sedan åkte jag iväg på en inspektion och var ute även då.

På lunchen tog jag rundan i skogen och trampade upp den igen. Lite kunde man se från våra spår i går i alla fall…

På eftermiddagen blev det ytterligare en promenad vid jobbet men efter jobbet åkte jag till totohallen. Då träningsgänget är bortresta eller har löptikar så blev jag helt själv i hallen idag. Då fick tjejerna fokucera på följande:

Esset

Andapportering vilket gick klockrent idag

Fotgående då vi fokuserade på att hålla kontakten

Utställningsträning med lite trav men framförallt STÅ. Varför hag jag så svårt för detta med alla mina hundar?

Vinna

Moment i rallylydnadens avanceratklass men fokus på högerhandling. Hon blir så exalterad att hon hela tiden gör sånt som hon tror att jag vill vilket gör att det ofta blir fel eller för mycket. Däremot blev det väldigt bra på slutet när jag använda godis i handen

Fotgående: Tycker hon numera är skitroligt

Konen: Hon har börjat fatta detta moment nu…

När jag kom hem gick jag en kortis med tjejerna sen blev det middag både för oss och hundarna. Henke hade hunnit röjja undan den snö som kommit idag medan jag var i totohallen.

Även idag var jag enormt trött så somnade nog vid 21-tiden och vankande inte förrän 22:30 å då fick man lida hela natten. Dumt!

Inga kommentarer: