lördag, mars 21, 2020

Hundträning och gomiddag

Då all kursverksamhet som jag planerat i vår verkar bli inställda så gäller det att ta tillvara på träningstillfällena. Idag åkte jag och tjejejerna till Ann i Norrbo och tränade med Linda och Tobbe och Kajsa. En heldag blev det men oj vad motiverad jag blev.

Esset genomförde sin första öppna träningen med andra hundar. Å momenten hon gjorde är långt mera än långt svårare än vad hon någonsin gjort. Jag testade mig fram och blev så imponerad. Vi som jobbar mest inomhus i hallen flyttade nu ut och stegrade svårigheten enormt. Ny plats, andra hundar, folk och dessutom riktigt svåra övningar. Hon imponerade på mig med ett lugn, en stadga och med en härlig fart i arbetet. Duktiga loppan!!!

Vinna kom ut på slutet. Svårigheten för henna var inga konstigheter men hon är så lugn och cool och trygg i alla situationer. Hon gjorde ett jättefint arbete med lugn men ändå härlig glädje.

Jag åkte hemifrån klockan 10:30 och var inte tillbaka förrän kl 16.

Vi gick en promenad med tjejerna innan vi gick in och började med maten. Dagens meny blev:
Fördrink: Dry Martini

Förrätt: Räkcoctail med avokado, mango och lime

Varmrätt: Fläskfilégryta med friterad klyftad bakpotatis

Efterrätt: Jordgubbs- och rabarbmousse med ett glas rom till.

Mums vilken festlig lördag det blev.

Hundarna sov hela kvällen

Inga kommentarer: