torsdag, mars 05, 2020

Vackert vackert

Trots att jag inte uppskattar den snö som kom i veckan så måste man ju instämma att det är rätt vackert.


Å ska man hitta nått mera positivt med snön så är det att hundarna i alla fall tycker att det är rätt skoj och dessutom håller de sig renare. Esset får också mer frihet på egen hand nu när snö begränsar hennes framfart.

På lunchpromenaderna kämpar jag febrilt med att hålla uppe min stig i skogen bakom jobbet. Så här såg det ut idag på lunchen…







Efter jobbet blev det promenad genom byn och sen skottning. Såklart gick vajern till plogbladet på 4-hjulingen av igen så Henke körde snöslunga och jag skottade för hand. Hundarna sprang och jagade varan så de fick extra tid utomhus.

Till middag gjorde vi det enkelt för oss och åt kycklingköttbillar och makaroner idag.

Precis som övriga kvällar denna veckan så däckade vi i soffan. Jag är verkligen helt slut på kvällarna trots att jag känner mig rätt pigg när jag åker från jobbet. Konstigt det där…

Inga kommentarer: