torsdag, mars 26, 2020

Vaccination och löpning

Idag åkte jag iväg och tog den andra TBE sprutan. Nu gäller det att komma ihåg att den tredje sprutan ska tas nästa vår. Får nog lägga in en påminnelse i min telefon för det är ju risk att jag inte har en tanka på TBE om ett år.

På lunchen blev det ännu en löprunda. Andra veckan som jag och Maggan sprungit 3 km två gånger på samma vecka. Nu är vi igång trots att Blodomloppet nog flyttas fram till hösten med tanke på Corona-pandemin men oj vad vi kommer att vara vältränade tills dess…

Vid 13-tiden åkte jag hem med hundarna och passade också på att käka lunch innan jag åkte tillbaka till jobbet och gjorde några timmar till.

På eftermiddagsfikat firade vi Anders Z, vår förvaltningschef som fyllt 50 år.



Direkt efter jobbet träffades jag och Anna och tränade småttingarna. Vi gjorde tre målområden och gick sedan fotgående, skickade till de olika områdena, lämnade hundarna medan vi la ut områdena. Kastade någon markering och fikade så det blev lite allt möjligt som de fick träna på ett väldigt lugnt sätt. Fotgående, apportering, stadga, stanna, vänta medan vi fikar osv.

På slutet fick Vinna komma ut och köra linjetag till de områden som vi använt. Hon fick såklart gå på dolda linjetag.

Kom in klockan 19 å då blev det middag, Corona program och sedan slocknade jag som vanligt i soffan.

Inga kommentarer: