onsdag, april 29, 2020

Löprunda, hundträning och färdig grill

Full rulle på jobbet. Det är verkligen intensivt och ganska rörigt de veckor man är på jobbet nu för tiden. Händer mycket olika saker, mycket diskussion mm men kul. Väldigt stor skillnad mot för när man jobbar hemma och för det mesta jobbar väldigt fokuserat.

På lunchen blev det en löprunda sen dusch, möte om helgens trängseltillsyn och sedan ett klagomålsbesök som blivit uppskjutet under lång tid.

Direkt efter jobbet blev det en kort promenad med tjejerna sen tog jag en hund åt gången och gick iväg och tränade. Den andra hunden fick hjälpa Henke med den sista handpåläggningen på den nya grillen.

Vinna fick börja med träningen. Blev dirigeringsträning under promenaden vilket bjöd på nya platser hela tiden och mycket fotgående. Blev allt i från rena linjetag med terrängbyten eller annan störningen till dirigeringar med riktesförändringar. Vinna var sååå duktig och glad men jag ser på hennes rörelser när hon galopperar att hon inte är helt fräsch i kroppen. Jag skulle vilja träffa Trond igen för nu är det ett drygt halvår sedan jag var där men han är tydligen långtidssjukskriven vilket betyder att jag tyvärr måste gå till någon annan veterinär som inte följt Vinnas L7S1 förändringar. Cartrophenpåfyllning är i alla fall ett minimum som jag kan ge henne så vi får se om jag kommer iväg till veterinär till veckan.

Esset skulle få göra samma grejer men nått hände så det gick inte alls bra. De första linjetagen var fina men vid ett tillfälle blev jag tvungen att “stoppa henne” då hon gjorde fel. Efter det tappade hon helt viljan att springa ut. Aldrig sett det tidigare.

Jag la om taktiken och tränade istället korta höger/vänster,ut skick och sedan stoppsignal med bollkast och den biten gick bra.

Väl hemma igen så var grillen färdigmonterad och det var dags att fixa middag. Idag blev det lax och i morgon, på valborg så ska vi inviga grillen.

Den gamla grillen har tjänat oss väl i ca 15 år så man kan verkligen inte klaga på kvalitén



 Den nya grillen är lite nättare och med lite roliga funktioner som varmhållningsplatta och ledbelysning.

Inga kommentarer: