onsdag, april 01, 2020

Toppbestigning och spår

Idag blev det faktiskt en inspektion vilket inte är så vanligt nu i dessa tider. På vägen dit stannade jag och förmiddagsrastade Esset på en kort men krävande promenad upp för slagghögen i Iggesund. Fin utsikt i härligt väder men det känns i låren efter att ha gått upp och sedan ner för det är verkligen brant.



På lunchen gick jag genom bostadsområdet samtidigt som jag pratade med mamma i telefonen.

Efter jobbet blev det spår och för tjejerna. Jag och Henke gick ut varsitt spår på ca 450 meter med 4 föremål. Gick sedan en promenad i ca 45 minuter innan de fick gå spåren i regn. Duktiga tjejer spårade och hittade samtliga föremål. Vinnas spår som jag själv gått ut var klockrent. Essets spår gick delvis över klappersten och var lite knicksigt att gå och dessutom är det svårare att veta om hon var exakt på spåret hela tiden men alla föremål hittade hon i alla fall så några större tappt var det i alla fall inte…

Väl hemma blev det renskavsgryta med ris och lingonsylt och sen såg vi dokumentären om vargarna på Kolmården.

Inga kommentarer: