torsdag, april 23, 2020

Mötesdag hemifrån

När man jobbar hemifrån börjar man mycket tidigare än när man ska till jobbet. Redan klockan 06:30 startar jag upp datorn och gör en första avstämning av vad som ska göras under dagen och vad som inkommit sedan igår. Svarade på några mail och diarieförde lite grejer som kommit in via mailen.

Sen var det bokat möten mest hela dagen.

Ringde ett samtal om huggormar och regler kring det och sen var det dags före seminarium från kemikalieinspektionen. Det var soligt och varmt så jag tog ut en skarvsladd och satte mig med datorn i knät sedan klockan 09:30. En perfekt dag att sitta för föreläsning.

Förmiddagsfikat intogs medan jag lyssnade då de inte hade paus förrän 10:30 och då bara 10 minuter.

Lunchen satt jag ute och åt och sen blev det en promenad med tjejerna då de även fick ta varsitt närsök, några linjetag och dessutom lite bus/apportering i vatten.



På eftermiddagen blev det uppdatering från regionen och folkhälosmyndigheten gällande Covid-19.
Blev ute hela dagen från 09:30-15:30. Faktiskt så att det hettade lite i ansiktet på kvällen.

Hundarna. som också varit ute på gården hela dagen och dessutom jobbat lite fick en promenad genom byn på eftermiddagen.

Inga kommentarer: