lördag, april 04, 2020

Vilken dag!

Fick lite sovmorgon idag även om jag inte sov… Lugn och skön morgon och sen tog vi en kort promenad med tjejerna innan vi åkte och handlade. Jag åkte ner på stan och handlade på systemet åt Lasse och Birgitta och oss samt gick på apoteket medan Henke var på Ica och handlade åt Lasse och Birgitta. Vi träffades sedan och levererade varorna till lägenheten innan jag åkte hem medan Henke åkte tillbaka till Ica och handlade åt oss.

När jag kom hem hade robotdammsugaren dammsugit så jag torkade golven efter att tjejerna löpt.

Värmde resterna av pekingsoppan och fyllde en mattermos. Tog sedan med tjejerna och åkte ut till Hölick igen. Tänkte med tanke på att det kommit snö att det var bäst att gå vid kusten. Det blåste ordentligt på ena sidan men vi promenerade på läsidan.. När vi stannat för att äta lunch kom en ordentlig hagelskur men den passerade snabbt.

När vi kom hem var både vi och hundarna nöjda och slappade i soffan ett tag.

Klockan 19 åkte jag till Torget och hämtade en Trerätters meny och vilken middag det blev! Vi klädde upp oss dagen till ära och fick sedan en riktigt god middag.








Vi inledde med en Dry Martini sedan bestod middagen av följande meny som var helt perfekt tillagad och fantastiskt god.

Senare på kvällen när vi inte längre var så mätta så kröp vi ner ute i baljan.


Vilken himla skön dag det blev!

Inga kommentarer: