lördag, juli 11, 2020

Rallylydnadstävling

Semester å semester… Tidig morgon blev det i alla fall för idag var det dags för rallylydnadsträvling igen. 

Denna gången hade vi bättre tur med vädret. Totalt drygt 30 startade i Nkl så då delade gruppen så halva gruppen startade på bana A och halva gänget på bana B. Gissa om jag blev näst sist på bägge?
Ja ja, rally går ju fort… 

Men inte idag för det kändes rätt så segt men när det väl var vår tur så kändes det ändå rätt OK. Väl inne på banan flöt allt på väldigt bra så första starten kändes kanon. Vet inte om jag slappnade av eller om jag helt enkelt var för trött efter allt jobb och natten få timmar sömn men på bana två gjorde både jag och Esset en massa fel.

När tävlingen var klar var det dags för prisutdelning… De började med bana A och precis som jag trodde så hade de gått väldigt bra men att det hade gått så bra vågade jag inte hoppas på. Men…. Jag och Frida slutade på delad förstaplats med full pott, 100p.
Bana 2 hade inte gått lika bra men vi hade ändå lyckats få ihop 80p tydligen.
I och med de nya resultaten kan numera Esset titulera sig RLD N och heter därför RLD N SE VCH Inlicios Witch Abroad.



Nu känns det verkligen som att det är semester.

När vi kom hem var jag tvungen att lägga mig och vila en stund. Alldeles för lite sömn i natt….
På kvällen började vi förbereda oss för kommande resa så vi la fram lite kläder och tvättade några maskiner.

Inga kommentarer: