måndag, juli 27, 2020

Superträning och färdigställning av förråd

Idag hade vi bestämt oss för att fokucera på att färdigställa förrådet. Efter frukost började vi med en promenad med tjejerna genom byn. VI satt sedan igång att fixa till de nya hyllorna som skulle på plats på väggen. Jag kände mig överflödig så jag tog med tjejerna och åkte upp till skjutbanan. Nu skulle det tränas lugnt och bra och så blev det också.

Började med Vinna, dels för att hon ska få köra först ibland men också för att träna Esset på att bli lämnad själv i bilen vilket hon högljutt protesterar mot.

Gick och la ut två dirigeringar innan jag tog ut Vinna. Esset var tyst men började skälla när vi kommit en bit. Ignorerade det och fokucerade på ett fint fotgående med Vinna. Kom till platsen för att skicka. Skickade och blåste stopp när hon kommit halvvägs till den första dirigeringen. Vinklade henne höger där den andra låg. Detta visste såklart inte hon eftersom jag la ut dem innan jag tog ut henne ur bilen. Hon var klockren! Så duktig.

Skickade sedan på ett rakt linjetag. Hon stannade till lite där jag blåst stopp förra gången men det fick lätt att få henne att fortsätta. Snyggt!

Gick och la ut två nya områden, hela tiden med henne i fotposition. Gick sedan tillbaka till bilen och pratade med Esset och lämnade sedan Esset själv i bilen igen. Lite skall även denna gång men bättre. Skickade på dirigeringarna vilket inte var några problem för Vinna. Gjorde om samma sak igen men med ytterligare två områden. Gick tillbaka till bilen och Esset var nästa tyst när vi lämnade bilen. Vinna fixade dirigeringarna lätt och jag kände mig nöjd.

Hämtade Esset. Vi började med fotgående och sedan fick hon “frikommando” då vi tränade stoppsignal med bollbelöning. Superduktig!

Nästa grej blev godissök med inkallningssignal. Även det kanon!

Nu laddade jag “pickan” och la ut en dirigering. Satte sedan Esset på en plats och fick ut och sköt och kastade en markering. Gick tillbaka till Esset. Tog med henne fotposition och ställde upp och skickade mot dirigeringen. Klockrent! Vände sedan om och skickade på markeringen. Inte bästa minnet men höll sig i området och hittade ändå snabbt.

Gjorde om en liknande övning men den här gången sköt jag även på dirigerngen. Skickade dock inte mot skotten eller kasten direkt utan skott mot dirigeringen. Vände om och sköt och kastade. Vände sedan och skickade på dirigeringen och sedan fick hon hämta markeringen. Sååå duktig.

Efter detta gick vi lite fot och sedan slog vi oss ner och satt passiva ett tag. Bestämde mig sedan för att testa tolling för första gången. Inga som helst problem. Till och med passiviteten fungerade fint. Såå duktig hon är!

Efter detta fick hon gå fot medan vi la ut ett sök. Gick sedan tillbaka till bilen och hämtade Vinna igen. Både tjejerna fick gå fint i koppel ut till söket. Vinna fick sedan ta in fyra stycken på det stora söket och Esset fick ta in tre.  Vilken bra träning!!!

När jag kom hem var hyllorna färdigmonterade så vi åkte ner på stan och köpte sushi och handlade. Efter maten satte vi igång med spegeldörrarna som skulle monteras i förrådet. Tog sin tid att såga dörrarna men i övrigt flöt det på bra och var rätt lätt. Vi fixade även de sista listorna så nu återstår bara att fylla byrån och garderoben igen men mycket ska sorterats bort dess för innan….


Vilken bra dag det varit! Hunnit massor och allt har blivit så bra!

Inga kommentarer: