lördag, juli 10, 2021

Kursdag 3, Essets första

 Idag blev det som sagt tidig morgon. Iväg till Järvsö idag men med samma kursledare. Nu skulle Esset drillas i dagarna två. Vädret var ett annat idag och vi fick oss några rejäla regnskurar. Mycket prat så här första dagen och lite check vilken typ av hundar som var med för att Asbjörn skulle kunna planera den fortsatta träningen. 

Vi gjorde först en övning då hundarna såg att nått hände i ett område i skogen. Vi ställde sedan upp och fick ett markeringskast. Vi skulle vända om och skicka på ett linjetag till det första området. Vi skulle sedan gå lite fot och skicka på markeringen. Inga konstigheter för Essets del. Vissa hundar var dock heta så då fick han se det medan vissa hundar var lite osäkra osv.

Vi pratade kring det hela och delades sedan upp i två grupper där vi ställde upp på tre stationer. En markering kastades för en hund, en annan hund skickade på ett linjetag och sedan tog en tredje hunden ett sök innan den första hunden fick ta markeringen. Vi rullade sedan på stationerna då att man även fick till fotgående också. Bra träning, inga problem för Esset.

När jag kom hem hade Henke åkt. Vinna var kvar hemma så när jag kom hem fick de vara ute på gården lite medan jag packade upp och hänge upp alla blöta kläder. Käkade palt till lunch och åkte sedan och handlade och stannade också till på Kjelles och köpte lite blommor som jag planterade i krukorna vid dörren. 

När jag handlade så köpte jag en räkstubbe så det fick bli dagens middag efter en kort promenad med tjejerna. 

På kvällen såg jag hela serien Morden i Helsingör innan jag gjorde kväll. Trött som tusan trots att jag somnade en timme på eftermiddagen.

Inga kommentarer: