torsdag, juli 01, 2021

Löpning och vattenträning

Har haft en lite halvtaskig natt med ont i magen och dålig sömn i natt så skönt att jobba hemifrån idag.

Blev ingen promenad på förmiddagen men hundarna var ute på gården mest hela tiden. Själv satt jag inne och jobbade trots fint väder men lite blåsigt.

Coronastatistiken fortsätter att se fin ut i Gävleborg även om det är oroande när antalet positiva fall gått upp något och enligt smittskyddsläkaren har flera kopplingar till fotbollsresor i bl.a. Ryssland.

På lunchen testade jag att ta med tjejerna på en löprunda. Vinna var med och pigg hela vägen bort men på återvägen så gick det lite segt periodvis.

Jobbade på fram till kl.17 idag och då blev det en kort promenad innan Henke åkte iväg på logemöte för första gången på ett år. Bara utomhus med ett litet studiebesök med historieberättande vid Rysstugan på Öster med efterföljande korvgrillning.

Jag tog med tjejerna till Lingarötjärnen och promenerade och hundarna fick köra markeringar och dirigeringar över sjön. Esset börjar bli riktigt duktig på dirigeringar över vatten nu och jag körde på flera nya ställen och runt 60 meters skick över. Tyvärr blev filmen bara på återsimningen men hon simmade lika fint på vägen över.

När jag kom hem blev det paltmiddag och sen kom både huvudvärk och Henke hem så jag la mig i soffan för att dämpa huvudvärken som gick över inom ett par timmar.

Inga kommentarer: