onsdag, juni 30, 2021

En riktig lyxdag

Idag åkte jag till jobbet på morgonen. Direkt kunde jag konstatera att det skulle bli en god dag då en kollega slutar idag och därför hade med sig hembakat fika. När sedan byggchefen kom med ytterligare fika så blev det en riktig fikabuffé på förmiddagen.

Hann med mycket jobb och dessutom blev det en möte inbokat vid lunch vilket skulle genomföras på Strandpiren. God lunch ute på altanen i strålande sol och härligt väder.

Jobbade på fram till klockan 16 och stannade till lite snabbt på Ica för att kompletteringshandla lite på vägen hem.

Hundarna var för första gången hemma ensamma idag. Henke var såklart hemma på lunchen liksom tidigare och det verkar ha fungerat bra.

Direkt efter jobbet tog vi en promenad genom byn och sedan skjutsade Henke mig till Näsviken, hem till Johanna. Där hade jag, Johanna och Rauni en liten tjejjunta med goda pajer, lite bubbel och trevligt umgänge i solen.

Hemma var jag igen vid 23-tiden och då väntande sängen vid midnatt.

Inga kommentarer: