torsdag, juni 03, 2021

Vattenträning och spår

 Ännu en dag med fantastiskt väder! Jag satt ute en stund före  lunch, käkade såklart lunch utomhus och promenerade ner till Nordenholmskvarn med tjejerna och satt även ute en stund direkt efter lunch. På förmiddagsfikat blev det en kort men intensiv löprunda med intervaller i 2 km.

Efter jobbet åkte jag till Lintjänr där jag och Anna träffades för att träna. Esset och Delta fick köra markeringar på land och senare i vatten för att träna vattenigångar. Esset fick sedan ett bruksspår som Anna gått ut. Gick inte så bra som det brukar gå. Lite osäker på första sträckan men hittade och tog direkt apporten. Andra och tredje sträckan spårade hon bättre men då fick hon förbi apporterna. Hmmm vi måste träna med andra spårläggare för att ge bättre säkerhet.

Vinna fick köra några vattenmarkeringar och sedan fick hon ett klurigare spår som jag gått ut och det fixade hon perfekt.

När jag kom hem käkade vi Ceasarsallad och tittade på tv en stund.

Inga kommentarer: