onsdag, juni 16, 2021

Beslutsdag

 Idag var jag på plats på jobbet igen. Det blev en intensiv dag med kort lunch och utan promenad mm.

Blev några tunga beslut och en kort inspektion innan arbetsdagen var slut. 

Direkt när jag kom hem tog jag med tjejerna till Lingarötjärnen och jag hade även med mig 4 änder.

Vinna fick börja och det blev lite provlikt på egen hand.

Vinna fick först en vattenmarkering och sedan ett sök med 5 dmmiesar innan det avslutade med en landmarkering.

Efter det fick Esset motsvarande uppgift men med vilt. Det gick riktigt bra och idag lämnade hon även av i hand både från land och vatten. Lite strul med vilten som låg i skvattram. Antar att det berodde på både doft men framförallt att det där är risigare. Hon greppade direkt men rörde sig försiktigare i terrängen och tappade fågeln en gång på vägen. Vi gjorde om några gånger och då försvann det beteendet.

Efter detta blev det en kort promenad innan vi åkte hem igen.

På kvällen fortsatte arbete med att säkra upp bilder från en gammal dator.

Inga kommentarer: