tisdag, juni 29, 2021

Arbetsdag på hemmplan

 Arbetsdag hemma idag och den var mer eller mindre hysteriskt. På förmiddagsfikat kom jag i alla fall ut och sprang med både Esset och Vinna och på lunchen blev det en kort promenad med några markeringar i sluttande skogsterräng.

Efter jobbet var vi och tittade på en stunda som låg väldigt nära vattnet men där själva stugan var i skick att jämna med marken. Nä inget att ha....

När vi kom hem åkte jag till Ligarötjärnen och promenerade med tjejerna. Jag la i början av promenaden ut två dummiesar vid strandkanten vid ena änden av sjön. Promenerade sedan efter sjön där tjejerna fick ta markeringar. När jag fick in den först hämtade apporten var den alldeles varm. Kände på vattnet och det måste ha varit över 25 grader. Riktigt riktigt varmt!

Tjejerna fick både enkel och dubbelmarkeringar och de skötte sig så fint. I slutet av sjön fick de dirigeringar över. Vinna fick en 40 meters dirigering då hon strular med att gå över medan Esset skickades från 50 meter. 

När vi kom tillbaka till början igenom så testade jag för första gången att skicka Esset på en dirigering som var över 65 m. Det hade nu gått en timma sedan jag la ut apporterna men hon simmade snyggt över på ett kommando. Hämtade och gick direkt i för att simma tillbaka. Såååå duktig!

När vi kom tillbaka hem så hade Henke klippt gården. Vi gick in och fixade middag, enkel middag idag med grillad hamburgare.

Efter det så såg vi Sveriges sista EM match för nu är resan slut. En bra, och lång match med förlängning, röda kort, skador och tilläggstid som slutade på ett tråkigt sätt då Ukraina gjorde mål på de sista tilläggsminuterna av den sista förlängningskvarten. Två minuter till och det hade blivit straffar istället vilket hade känt bättre eftersom Sverige haft trycket hela matchen men fick spela med en spelare mindre de sista 20 minuterna.

Inga kommentarer: