onsdag, juni 02, 2021

På plats och vattenträning

 Idag var jag på plats på Håstaängsgård igen. Fokus idag blev att svara på den saneringsrapport som jag läste igår. Det är ett ärende som pågått sedan 2009 så det skulle vara härligt att detta ärende äntligen får ett avslut.

På lunchen tog jag och Maggan en löprunda och på både förmiddagsfikat och eftermiddagsfikat kunde vi sitta ute i det fantastiska vädret.

Kom hem först klockan 17 å då blev det snabb middag och sedan iväg till Kaffebönan för vattenträning.

För Essets del blev det fookus vattenigångar både genom dirigering bakåt när hon visste att det låg något i vattnet, dirigering ut mot ingenting då föremålet kom först när hon var i vattnet och sedan markeringar med skick långt från vattenkanten. Funkade kanonfint idag.

Vinna fick också köra igångar men på högre nivå och då är hon ändå svårare att få i men när det gäller henne är det mera en fråga om motion och aktivering. En riktigt härlig kväll vid tjärnen blev det i vilket fall.

När jag kom hem såg vi dokumentären om kidnappningen av Ulrika Bidegård men sen somnade jag som en stock.


Inga kommentarer: