torsdag, juni 24, 2021

Resdag

Planen var att stiga upp klockan 7 och komma iväg runt 9-tiden. Vaknade dock halv 7 så jag steg upp och duschade, tog en kopp kaffe och såg lite nyhetsmorgon, Käkade frukost och gick en promenad med tjejerna samt packade det sista som skulle med inkl. lite mat. Klockan sprang iväg så vi kom iväg först klockan 10 men rätt ok i alla fall.

Fram till strax efter lunch var det lugnt med trafik men då hade vi passerat Sundsvall och många midsommarresenärer hade nog kommit iväg så husvagnar och husbilar dominerade på den andra halvan av resan.

I ö-vik stannade vi som vanligt och rastade hundarna och käkade på MAX. Norr om Umeå var det vägarbeten, trafikljus och grusväg då där förlängdes vår resa med säkert en timma. Tröstlöst när man bara vill fram...

Till Piteå anlände vi runt 18-tiden. Installerade oss i lägenheten och promenerade en sväng med hundarna innan vi gick upp till mamma och pappas lägenhet där det blev middag på balkongen i härlig sommarvärme. Mamma hade gjort ägg och ansjovissmörgåsar till förrätt och sedan hade vi med vår lilla gasolgrill så vi grillade Rostas och åt greksallad till.

När man inte sett på ett år så blir det lätt lite sent så vi kom inte i säng förrän närmare 01:30 och då konstaterade vi att ventilationen i vår övernattningslägenhet inte fungerade. Rummet är litet och med två personer och två hundar så blev det en varm natt.