onsdag, juni 09, 2021

Lydnad/bruksträning

 Idag var jag på plats på jobbet. Lite introduktion av avloppsinventerare, avstämning på hälsoskyddet och Teamledarträff stod på schemat idag. På lunchen var dessutom jag och Maggan duktiga och sprang i värmen, 3 km i rejält kuperad terräng.

När jag kom hem blev det direkt en promenad med tjejerna runt bäcken och lät dem svalka av sig lite i vattnet innan jag tog med dem till brukshundklubbben för lydnad/bruksträning med nya träningsgänget.

Vinna fick köra fotgående, högerhandling, ställande, läggande och sättande under gång samt konskick. Taggad, glad och duktig var hon! 

Esset fick köra fotgående, inklallning, läggande och konskick även om fokus låg på framförgående och att sitta lugnt och bli klappad brevid en främmande person (motsvarande mottagare i budföringen). Det går framåt på ett fint sätt men vi jobbar långsamt men sättet som vi tränar på tror jag kommer att funka.

Kom hem först kl.20 å då blev det middag, resterna av den grillade oxfilén som blev en pastasås med kantareller.

På kvällen såg vi Renée Nybergs dokumentär om Terrordådet på Bali.

Inga kommentarer: