fredag, juni 11, 2021

Examensdag

 Idag är det examens och det är många som tar studenten i byn så på var och varannan tomt står det ett partytält på gården och flaggor och balonger i gult och blått vajar i vinden.

Lite sämre väder även om det fortfarande är fint men inte riktigt lika varm och dessutom mulet till och från så idag satt jag inne och jobbade hela dagen.

Eftersom det är examen idag så var det många hos oss som tagit ledigt hel- eller halvdag. Av den anledningen såg jag till att jobba på lite längre än vanligt på en fredag. Eftersom jag örjade 06:30 och bar tog en halvtimmas lunch idag så hade jag gjort full dag klockan 15 så då loggade jag ut. 

Slappade en stund tills Henke kom hem klockan 16:30. Vi gick då en promenad genom byn för att se alla firanden.

När vi kom hem förberedde vi middagen som idag blev räkor och mousserande vitt vin. Stekte på några skivor bröd, kokade ägg och hade en het räkröra till. Mumsigt!!!!

Blev sittande framför tvn till sent in på natten för nu är det helg


Inga kommentarer: