söndag, juni 20, 2021

Datarensardag och hundträning

 Seg idag och rätt dåligt väder så rensningen av datorerna fortsatte efter att vi gått en promenad genom byn med tjejerna. Den riktigt gamla datorn är nu skrotad så nu återstår de dator som jag använt fram tills idag. Då det tar sån tid så passade jag på att se "Min pappa Marianne" vilket helt klart var en sevärd film.

På eftermiddagen blev det lite bättre väder. Jag och Anna träffades vid Kaffebönan och tränade med tjejerna. Delta och Esset fick köra skick över vatten vilket de gjorde på ett fint sätt. Esset fick också ett sök som Anna lagt ut och dessutom blev det några dirigeringar på land.

Efter en promenad runt tjärnen så fick Vinna och Mossa komma ut och ta svåra markeringar och sedan ett sök.

Vi avslutade träningen med att reka en potentiell träningssjö men det visade sig vara ett lerigt och snårigt träsk och inte aktuellt för någon träning.

När jag kom hem blev det sen middag med grillad fläskfilé, pommes, tsatsiki och grekisk sallad.

Inga kommentarer: