måndag, juni 21, 2021

Skitspår

 Jobbade som vanligt hemma idag och det var full rulle fram till lunch. När jag skulle ge mig ut på löprundan ville Vinna hänga med. Jaja hon fick väl följa då men jag räknade med att det inte skulle bli så mycket löpning. Inledde rundan med kortare intervaller då vi sprang för fullt i kanske 100 meter och sedan gick en bit innan ny rusch på kanske 100m Vinna hängde på bra så när vi sedan joggade en kilometer så gick det bra, Då blev det kort promenad för rastning och sedan ytterligare 1 km löpning. En runda på totalt 5 km då vi även sprang ute på de slagna täkterna i andra änden av byn.

Efter jobbet tog vi tjejerna i bilen och åkte till andra änden av byn. Henke rastade dem efter vägen medan jag gick ut två bruksspår på täkterna. Vi promenerade sedan in efter en sidoväg och vad händer! Vi ser hur bonde kommer körande med stora spridarsläpet och bajsdoften sprider sig i byn. F-n!!!

På med selen och ut med Esset på första spåret. Tanken med träningen var att få upp hennes motivation att följa spår igen för den verkar vara helt bortblåst. Jag hade därför även lagt godis på jämna mellanrum i spåret. 

Började omotiverat och vingligt. Hon kom tillbaka till mig och betedde som som att hon inte visste vad hon skulle göra. Efter en stund blev det bättre och hon spårade runt hela spåret och hittade alla föremål men periodvis okoncentrerat. Jag ville därför att hon skulle gå även det andra spåret som i alla fall hunnit ligga en halv timma. Precis när jag ska sätta på henne på första sträckan kommer traktorn och kör i motsatt riktning efter hela sträcka 1, dock utan att sprida men med bajsiga däck så luktar det ju i alla fall. Behöver jag säga att det var en rätt ofokucerad första sträcka men denna gången kan jag ha överssende med det. På andra sträckan gick det däremot bra och vi hann också hela sista sträckan där traktorn bara passerad precis vid spårslutet. Jaja, hon fick två spår som kanske blev lite väl utmanande.

Eftersom Vinna blev helt utan spår så gick jag ut ett skogspår till henne när vi kom hem. Hon är säkerheten själv och där behövs det inte någon motivationsgodis även om även hon fick det såklart.

Väl hemma blev det middag och sedan hade jag tänkt se fotbollsmatchen mellan Danmark och Ryssland som visade sig bli en superbra match men vad hjälper det när man somnat inom 5 minuter från avspark. Vaknade först när matchen var slut.

Inga kommentarer: