måndag, juni 23, 2008

"Helgstädning" på en måndag

Efter jobbet bar det av upp i skogen med hundarna. Var meningen att jag skulle köra lite dubbelmarkeringar med Humla men vi hamnade istället vid Idsjön-Bodsjön så det blev vatten istället, visserligen med dubbel- och trippelmarkeringar men inte riktigt vad jag tänkt. Det gick i alla fall bra.

Neo fick också köra några dubbelmarkeringar och som vanligt skriker han mer nu än på den tiden då jag tränade honom ordentligt, tyst har han dock aldrig varit. Det positiva är dock att han numera avlämnar även från vatten. Förr hade han en förmåga att dra iväg med dummisarna. Man måste se de positiva...

Gick sedan runt sjösystemet och på slutet när hundarna inte såg (Knöt upp dem) så kastade jag över en dummie till en ö. Längre än nån dirrigering som Humla gjort på vatten tidigare och på en helt ny plats där hon aldrig tränat. Hon gick som en klocka i alla fall och avlämningen satt i hand trots att jag stog 10 meter upp. Det svåra med Humla och vatten är nog just att hon vill skaka... Vi får jobba på det så att hon i alla fall inte släpper.

När jag kom hem (var ute totalt 1,5 timmar) så hade Henke dammsugit så då dammtorkade jag och torkade golven. Skönt nu var det helgstädat, hmm på en måndag...

Inga kommentarer: