söndag, juni 22, 2008

Röjjning och sjösättning

Trots en lugn sen start på dagen böev detta en riktigt effektiv dag. Sov länge, slappade och tog det lugnt. Åt frukost och gick sedan en promenad med vovvarna. Gick en runda och kollade in lite staket och annat i området.

När vi kom hem började vi röjja i förrådet. Efter nån timma var det riktigt rent och fint där så numer kan man faktiskt gå in och göra nått där om man skulle vilja det.

Röjjde sedan upp i garaget så att motorcykel, cyklar och annat ryms utan problem och även här kan man numera röra sig hyffsat fritt.

Efter en kort vila ringde Lasse och sa att han var redo för sjösättning så jag tog hundarna på en promenad till hamnen medan Henke och Lasse körde runt båten. Sjösatte den rätt enkelt och körde den sedan till stadshamnen. Hundarna fick dock åka i bilen denna gång. Tillbaka med bil till sjösättningshamnen för att hämta båtkärran och därifrån gick jag och vovvarna efter att de fått en lite simtur.

Klockan var nu 19:00 så när vi kom hem grillade vi. Till förrätt åt vi en tunnbrödsmörgås med västerbottensmör och rökt lax. Grillade sedan ytterlår och gjorde klyftpotatis. Smaskens var det! Lyxade till det med vin trots att det är söndag men det känns lite som semester så då kan man väl få spinna vidare på det.

På kvällen tog jag mig i kragen och fixade SSRK bokföringen så äntligen är jag i kapp. Tog ju inte så länge det är bara att komma så för som är jobbigt men nu är det gjort för denna gång. Nu är det jaktprovet som blir nästa stora bokföringsperiod.

Inga kommentarer: