fredag, juni 20, 2008

Midsommarafton

Började dagen med en promenad med vovvarna. Gick en lång promenad uppe i skogen. Träffade på en hel del djur denna gång. Blev en trast med ungar som gjorde att jag fick skälla en massa på humla som jagade de stackarna. Mötte sedan 2 tjäderhönor med ungar men se då hölls ig Humla i skinnet och tur var väl det. Den ena tjäderhönan flaxade runt oss på 5 meters avstånd så vi måste ha varit nära ungarna även om i alla fall jag inte såg dem. Humla höll sig sittande brevid mig trots den stora lockelsen... Andra hönan var lite längre ifrån men Neo rycktes med lite men det räckte med ett NEJ för att han skulle släppa intresset för jakten.

Senare på promenaden mötte vi 2 ekorrar men de var bara Neo som han se den ena och han var rätt lugn, nosade lite där ekorren gått bara.

Henke hade äntligen fått möjlghet att klistra fast dekalerna på båten och hade sedan börjat med västerbottenpajen som vi skulle ha med oss ikväll. Medan jag duschade fixade han en sallad och packade så det var bara till att byta om och lägga fram lite kläder sedan var det dags att ge sig iväg till Ölsund och Rödmyrastugan där vi skulle fira midsommar.

Började med sillunch med nubbe- Vi var 14 personer totalt men ett par stycken kom lite senare.

På eftermiddagen blev det sedvanliga lekar och senare på vkällen fick var och en grilla. De hade fixat till en fin grillplats och en ny snabb diskmaskin vilket gjorde att allt flöt på völdigt smidigt denna dag.

Hundarna var lösa hela tiden och skötte sid exmplariskt. Höll sig på nedsidan av huset hela dagen och kvällen. Neo blev road att Fredrik som kastade pinne från bryggan nått som Neo älskar. Humla försökte jag hålla lite lugnare så hon höll sig kring grillen eller där det fanns mat.

VI grillade lax, åt västerbottenpaj, skagenröra och en grönsallad. Enormt gott var det men tyvärr fick jag ont i huvudet så vinet hoppade jag över.

När klockan var 23 fick jag lift men en i sällskapet som var nykter och kunde skjutsa hem mig. Kom hem och tog en tablett och gick i säng efter att först ha rastat hundarna. Henke kom hem nån gång runt 03:30.

Här kommer lite bilder från dagen:














Inga kommentarer: