torsdag, juni 26, 2008

Lite träning, lite målning

På jobbet håller jag mest på att avsluta diverse ärenden inför semestern, vill inte påbörja nått nytt sista veckan som ska ligga i 5 veckor. Känns som att jag ligger hyffsat i fas nu i alla fall...

Efter jobbet gjorde vi en laxpaj som jag tyckte var riktigt god. Gräddade pajskal och gjorde sedan en "röra" på spenat, lök, vitlök, italiensk salladskrydda, permesan, grädde, salt och peppar. Fyllde sedan pajskalet med röran och dekorerade med kallrökt lag, citron och dill. Smaskens!

Efter maten tog jag hundarna och gick upp i skogen. När de var rastade la jag ut ett stort sök med 8 dummiesar i skog med mycket blåbärsris och träd så hundarna var dålda större delen av tiden. Bestämde mig sedan för att testa hundarnas effektivitet genom att först låta Neo söka i 10 minuter och se hur mycket som kommit in. Lägga ut söket på nytt (precis lika) och låta Humla jobba samma tid och se hur mycket hon får in. Tycker ju att Neo har sån himla fart jämfört med Humla men å andra sidan är det ju mycket spring bara när Neo jobbar, Humla söker ju verkligen....

Å så här gick det. Neo kom in med 5 dummiear men höll på i 12 minuter. Missade tiden lite eftersom det ar så himla mycket mygg att jag var fullt upptagen med att borsta bort dem från mig och Humla som stod och väntade.

Humla hade plockat in hela söket på mindre än 8 minuter. Snacka om skillnad i effektivitet trots lägre tempo. Visserligen ska det tilläggas att Neo var ovanligt flamsig där ute och sökte med dummie i mun vid flertalet tillfällen och gillade dessutom att jonglera med Real-dummisarna som han nästan aldrig fått använda tidigare...

Efter denna effektiva träning nästan sprang vi hem från skogen för att slippa myggen. Väl hemma började vi måla garaget så nu är den ena (av 2 sidor) på garaget som ska målas klar. Målade också den ena sidan (av 3 sidor) på boden som ska målas klart. Nu återstår 2 sidaor på boden, gramsidan på garaget samt båda gavlarna på huset. Gavlarna på huset är klart störst och dessutom klart högst så de kommer att bli nått att bita i helgen om det är uppehåll.

Inga kommentarer: