söndag, oktober 14, 2007

Bilder från Appelltävlingen

Då det inte händer särskilt mycket på hundaktivitetsfonten dyker istället bilder från Humla appelltävling upp helt plötsligt. Jenny Samuelsson fotade och Humla lyckades också fastna på några bilder. Vill ni se fler bilder från tävlingen eller på hundar så gå in på Jennys Hemsida, finns en massa fint att titta på!!! Adressen är: http://www.arracs.com/
Här kommer bilderna på Humla:

Humla i full fart på Budföringen

Humla under fotgående

Full fart ut till apporten och sen en tvärvändning

Efter upptaget är det full fart mot matte

Humla på det avslutande hoppet

Annars har jag som sagt varit hundvakt i helgen. Dagen började klockan 08:30 med att hundmat skulle blötläggas och hundarna släpptes ut på gården. Satt sedan vid datorn en stund och slappade lite framför tvn innan det var dags för frukost både för hundarna och mig.

Gick en kort rastningspromenad och dammsög sedan hemma medans hundarna fick vara hos Roland och Gunilla. När jag var klart åkte vi till Enånger. Där blev det först lite kaffe och sedan promenerade jag och Birgitta med hundarna på lite nya områden som vi inte promenerat i tidigare. Fanns många älgpass i området men vi såg inga jägare. Var dock upp i ett jaktprov och spanade lite... Hundarna sprang omkring och till och med gamla Ada hängde med hela vägen. Stannade i Enånger till strax efter klockan 16 då jag åkte och handlade lite.

Labbarna fick gå hem till sig vid 18-tiden och jag duschade och åt middag. På kvällen röjde jag upp ytterligare lite här hemma innan jag la mig i soffan framför tvn/datorn

Inga kommentarer: