tisdag, oktober 30, 2007

Ny vecka

Såå lite ljusare på morgonen men ack så mörkt det kommer att bli på kvällarna. När vi skulle göra frukost idag så fick vi svaret på vad det var som löste ut jordfelsbrytaren. Det har blivit kortslutning i vattenkokaren så nu på morgonen löste jordfelsbrytare ut igen. Bara till att gå ut i förrådet och leta upp Henkes vattenkokare. Tur att man har dubbel uppsättning av allt...! :D

Jobbade på som vanligt med diverse ärenden under dagen och tog sedan en sen lunch efter att ha varit ute och kollat ett oljeutsläpp. Från och med idag tar jag också långlunch vilket jag brukar göra den här årstiden. Åker ju hem till vovvarna varannan vecka och då tar jag upp till 1,5 timmas lunch. Varannan vecka när jag äter på jobbet så tar jag bara en 0,5 timmas lunch så det jämnar ju ut sig. Det är sååå mycket värt att få en timmer dagsljus när det är mörkt större delen av dygnet. Man blir piggare hela dagen!

Så jag slängde i mig lite lunch och gick sedan upp i skogen en härlig promend på prick en timma. Eftermiddagen gick snabbt för den blev ju kort då jag dels tog sen lunch och dessutom lång lunch! På eftermiddagen fixade Henke en täckställning till båten, eller beställde en altså! Den kommer om en vecka så då kan vi bädda in båten för vintern en gång för alla...

Väl hemma tog jag med hundarna och gick till klubben. Tränade lite lydnad med dem båda. Blev fotgående, ståpossitionsträning och fjärrdirrigeringsträning för dem båda. Efter en kort men intensiv träning sprang jag sedan en runda på 4,5 km. Stannade en stund på vägen då jag träffade Gunilla med hundar och då han jag bli lite kall så det var snabba ryck in i en varm dusch direkt jag kom hem.

Till middag blev det rostbiff och klyfpotatis och sedan blev det CSI

Inga kommentarer: