lördag, oktober 11, 2008

Inga massor idag heller...

För 2 veckor sedan ringde jag och beställde fyllnadsmassor för att fylla ut den tomt vi köpt. Då var vädret så fint att entreprenören jobbade med matjord och ville avsluta det medan vädret tillät det. OK sa jag men vi vill ha massorna så fort som möjligt. Fram emot helgen blev det dåligt väder så då ringde jag. Jo de var "klar" med matjorden men det var föör blött att komma åt våra massor. Fick bli efter helgen.

Efter helgen hörde jag inget så i onsdags ringde jag. Ok sa han jag kommer i morgon bitti klockan 7. Vi stannade hemma från jobbet och väntade. När han inte kommit ringer jag igen. Nää de blev inte klar med matjorden i går så de hade lite att göra men sen skulle de komma. Klockan 15 ringer han och säger att eftersom det nu regnar så kommer han i morgon istället. Å igår när han inte kommit klockan 14 ringer jag och då meddelar han att han inte kommer åt massorna eftersom det är för blött. Guuuud vad trött jag blir!!!

Så efter jobbet istället för att jämna till tomten så gick jag ut i skogen och plockade 3 liter trattisar tillsammans med hundanra som levde sitt liv precis som de ville i skogen.

Väl hemma blev det lite tilltugg, ett glas vin och middagsfix, blev kycklingpaj idag.

Mitt huvud vill INTE vara med denna vecka så efter middagen blev jag däckad i huvudvärk.

Inga kommentarer: