söndag, oktober 26, 2008

Musta äpplen

Dagens projekt var att åka iväg till Enånger och musta äpplen. Tyvärr är det lite sent så mycket utav äpplena har gått fölorade men nu tog vi ju i alla fall reda på lite grann. Tillsammans med Lasse och Birgitta som hade mera äpplen än oss så blev det ca 30l must, vi tog hem 10 liter.

Hade ju planerat att ta med kameran för att dokumentera det hela men den glömde jag hemma.

Efter mustningen åkte vi till Änga och lät hundarna röjja lite och sedan grillades det korv och musten förpackades i litersförpackningar.

Kaffe och fika hann vi med också innan vi åkte hem. Hemma hade Jon-Sverre (vår granne) flyttat sin båt och vi kunde köra tillbaka alla pallar som Henke tagit hem. Jag jämnade ut fyllnadsmassorna på vår gård lite och frös in musten innan jag gick in och slappade lite.

Lite senare tappade jag upp en skönt bad så jag blev varm och mådde väldigt gott före det blev middag.

På kvällen kollade vi på en film.

Inga kommentarer: