söndag, oktober 12, 2008

Ytterligare en "vilodag"

Ja, fast vi fått en himla massa gjort så känns det som om vi ändå haft en vilodag på nått vis bara för att man inte haft nån tid att passa.

Började med frukost och sedan en riktig härlig höstpromenad med lite fotografering.




Väl hemma igen satte jag igång med att göra om lite i garaget medan Henke var nere vid båten och byggde ställning. Nu är det bara pressening som saknas...

Jag hann kapa hyllan inne i garaget samt bygga upp en ny innan Henke kom hem och vi monterade ihop ett hyllsystem som vi haft över samt bar in och monterade en garderob som vi haft stående mitt på golvet. Nu ska vi "bara" köra iväg lite grejer till Enånger både från huset och från garaget samt leverera lite grejer som ska ner till faster i Stockholm och sälja sängstommen som vi har ute till salu så kanske vi får en av bilarna i garaget i vinter.

Efter detta blev det lunch och en kort besök av Henkes föräldrar och sedan åkte Henke och tankade bilen medan jag gick en tur med vovvsen igen.

Väl tillbaka hemma igen så klippte Henke gräset och jag fyllde igen stigen över nya tomten med lite massor som vi haft liggande vid garaget. Nu hoppas jag att Tommy kommer i morgon förmiddag för sen ska det börja regna igen....

När det mesta var färdigt ute så gick jag in och målade skåpet som mamma och pappa haft med, det blir nu vitt. Ska se till att beställa en spegel också och måla det ett varv till i morgon så är det klart att använda sedan . På tisdag kan vi börja fylla det med lite grejer vilket ska bli skönt.

Till middag blev det stekt panerad abborrfilé med två kalla såser, tunnbröd och kokt potatis. Vitt vin till såklart! Smaskens!

Kvällen spenderades med filmen Varg med Peter Stormare...

Inga kommentarer: