tisdag, december 29, 2009

Gnistrande kallt och en tripp till IKEA

Vaknade klockan 9 och även idag var det rejällt kallt men som omväxling mot tidigare var det idag klarblå himmel och sol och sååå vackert ute med all den nykomna snön.

Klockan 10 kom en karl och köpte vår gamla hylla så nu är det i alla fall några meter golvyta i garaget.

Efter frukosten tog jag med hundarna ut i skogen. Tanken var att trampa upp stigen genom skogen som vi brukar gå när vi genar till Ida och Gösta. Nu visade det sig tack och lov att i alla fall några personer/hundar gått rundan tidigare så det blev betydligt lättare än jag befarat. Solen nådde inte riktigt in i skogen men vackert var det ialla fall.



När jag kom hem bytte jag om och sedan strax före klockan 13 åkte vi till Ikea i Sundsvall för att köpa lite mer formar till Creme Blulee'n, hämta ett par jeans till Gösta samt köpa glashyllor och förhoppningsvis även belysning till vitrinskåpet.

Det tog lång tid att uträtta de där ärendena eftersom det var rejällt med folk precis överallt men vid 17:30 tiden var vi i alla fall tillabaka i Hudik. Svängde in på Maxi och handlade lite innan vi åkte hem. Hundarna var glada över att få komma ur bilen så jag bytte om och gick en promenad med dem direkt. Fortfarande kallt och vackert men nu mörkt såklart.

Inga kommentarer: