fredag, juni 18, 2010

Dubica och kloster

Frukost serverades klockan 09:00. När alla var klara packade vi in oss i två bilar och styrde resan mot närmaste staden Dubica. Här gick vi och såg på staden, ett hyreshus som en av Ljubos vänner håller på att bygga, ett hotell som håller på att byggas upp och sedan gick vi och käkade lunch på en café. Efter lunchen åkte vi vidare ut på landen till ett kloster byggt under 1500-talet. Klostret låg vackert till i kuperad terräng med grönområden dit folk gjorde utflykter för att ha pic-nic, spela Volley boll och vandra. På vägen hem stannade vi till vid en fiskrestaurang där de odlade fisk i en grund och tämligen brun liten damm. Här träffade vi också på en lite hund som precis fått 7 valpar. Inge utan att man saknar sina rödingar lite... Hehe på tal om fisk...
Efter denna utflykt åkte vi "hem"till cuklinac igen där vi tog oss ett dopp i poolen. Barnen spelade också lite tennis medans vi andra vilade lite. Mitt huvud hade gett sig till känna igen.

Middag intogs traditionsenligt klockan 17:00. Idag hade Mira fixat pasta med en köttfärsliknande sås gjort på griskött. Mycket gott var det i alla fall och barnen fullkomligt vräkte i sig mat. På kvällen regnade det lite och efter det så kom en granne och hälsade på som egentligen bokat tennisbanan men som inte kunde spela pga regnet. Flickan Jelena visade sig vara en riktig toppstudent som trots sina 11 år redan var riktigt duktig på engelska. De bjöd in oss på dansuppvisning tills i morgon då hon skulle iväg och träna.