torsdag, juni 10, 2010

Mot Pula

Klockan 07:00 var det uppstigning och sedan väntade en rejäll hotellfrukost innan bussen tog oss till Arlanda. Väl på Arlande började vi med att checka in bagaget och sedan gick vi och växlade in lite pengar rill Kroatiska Kuna.

När detta var gjort gick vi igenom passkontrollen och in till Taxfreen för att handla solglasögontill Henke. Efter många om och men var det ordnat. Vi väntade i ca 30 minuter sedan anlände mamma, pappa, Thomas, Amanda och Emil. Vi gjorde ytterligare lite shopping sedan var det dags att gå till gaten. Första etapp var Köpenhamn. Där blev det ett kort stopp för vidare transport till Zagreb dit vi anlände klockan 13. Bagagert kom direkt så vi gick och hämtade ut hyrbilen och gick ut i värmen. 30 grader och vi hade alla långbyxor. Bara att byta om och sedan sätta sig och köra de 30 milen till Pula.

Vi hade tänkt stanna på vägen men allt eftersom tiden gick så fortsatte vi att köra. Vi var alla både törstiga och hungriga men nu ville vi bara fram. Till sist hittade vi ett bra ställe att stanna på bara för att få lite dryck. Vi hade inte långt kvar så vi bestämde oss för att äta första när vi var på plats.

Vi anlände i Pula, checkade in och ställde in grejerna i lägenheterna sedan gick vi ut och käkade. Jag hade såklart hunnit få huvudvärk så när vi ätit och handlat frukost så blev jag liggande. Blev en tidig kväll för alla men tidigare för mig. Natten blev ett H-vete men som tur var hade vi bra aircondition på rummet och det var fräscht och fint å jag hade med mina kylmasker så jag lyckades överleva.

Inga kommentarer: