måndag, juni 14, 2010

Hoppade över stranden

Idag efter frukost beslutade vi oss för att hoppa över stranden och istället ligga vid poolen. Här kunde man tillskillnad från på stranden hyra solstolar så man låg härligt skönt och kunde slappna av lite mera. Poolen var riktigt bra och det blev så mycket enklare med barnen, inte lika mycket att hålla koll på...

Solade som vanligt fram till lunch idag och sedan blev det grekisk sallad på hotellet.

På eftermiddagen, efter att vi duschat och gjort oss i ordning så tog vi bussen in till Pula stad. Där gick vi bl.a. och tittade på den gamla amfibieteatern. Kvällens middag intogs på torget mitt i Pula och kostade mer än den smakade även om det inte var något fel på maten. När mamma, pappa, Thomas och barnen åkte tillbaka till Verudela så stannade jag och Henke kvar några timmar ytterligare i Pula. Vi tog en promenad i hamnen och förundrades över de fanstastiskt stora båtarna som låg vid bryggorna.

Satt och slappade på en bar vid hamnen och bara njöt fram tills vi var nöjda och tog bussen hem igen. Hemma hade vissa redan krupit isäng så vi meddelade oss att vi var tillbaka, tog en drink på balkongen och gick sedan ner till vår egen lägenhet och slappade på vår egna balkong innan också vi kröp isäng.