tisdag, juni 01, 2010

Mycke smådjur och aktiviteter uppdaterat

Fick för ovanlighetens skull riktigt mycket gjort på jobbet idag. Var dock enormt trött på eftermiddagen eftersom jag sovit så dåligt i natt. Vaknade strax efter klockan 03:20 och kunde inte sova efter det. Inte skoj! Fick såklart ont i skallen, eller var det möjligen därför jag vaknade från början? Mycket troligt...

När jag vi kom hem la jag mig och försökte sova en stund men det gick inge vidare men lite vila blev det i alla fall. Efter middagen som idag bestod av sallad och smördegsinbakad lax på spenatbädd fick jag ont i magen. Ingen bra dag... alla möjliga fel idag verkar det som. Inte förrän klockan 20:00 kom jag iväg ut i skogen tillsammans med hundarna. Myggen har verkligen slagit sig till ro nu. Fy F-n va mygg det är!!! Vi konstaterade på jobbet idag att det nog skulle bli ett riktigt skitår i det avseendet. Mycket mygg är konstaterat, mycket fästingar har jag också konstaterat och en j-la massa sork konstaterade vi när snön försvann. Rimligen kommer det också att resultera i mycket orm. Usch, fy och blääää!

Insåg på kvällen att jag ju inte uppdaterat aktivitetssidan på länge... Sagt och gjort började med att skriva in alla aktiviteter som vi redan avverkat och insåg sedan att alla aktiviteter detta år förrutom tollarspecialen kunde strykas. Hade planerat in tollingjaktprov både här och där men nu blir det ju ingen elitklass på några år så det är stopp. Tänker inte åka land och rike runt för att jaga meriter som vi redan har. Får helt enkelt se mig om efter tänkbara retrieverjaktprov till hösten istället men nu tar vi sommarlov tror jag

Inga kommentarer: