torsdag, mars 28, 2013

Kurs i Ljusdal


Detta var första dagen före helgdag som vi inte arbetade helgdag. Det togs bort från och med i år på initiativ från kommunen.

Hur som helst så har vi ju årsarbetstid så jag jobbade fram till ett men sen gick jag hem och tog en långpromenad med hundarna i skogen. En promenad där jag passade på att fota bara för att visa vilken skiftande terräng jag har inpå knuten. Jag gick bara tre kilometer men på den sträckan han jag se följande:
Kuperad terräng med hygge och skog


 Bara hundarna som kan gå på snön vid sidan om spåret.

Humla är expert i att rulla sig
Å då blir man lite blöt och flurig
 Från det det kuperade området kom vi sedan ner på en flackare område.
Här kan man träna riktigt långa linjetag, typ en kilometer....
 

Å vips så kom vi till ett tätare parti där det även är lite risigt efter gallring

Å bakom det ormådet dök det upp en lite sjö men en hel del vass, perfekt!
Mycket att titta på....
Nästa terrängskifte erbjöd kanske tät skog

Område med lite granar...
En liten bäck...
... i ett lite blötare område med lövträd
Å så blev det en öppen glänta igen.. Mysigt!!!

Vinna sticker hela tiden huvudet i snön. Gräver djupa gropar för att hitta det hon vill ha... hästbajs
Känner mig rejält sliten för tillfället och hinner inte alls med mig själv. Återhämtar mig inte utan känner att jag måste fixa nått varje dag. Kul men tröttsamt och längtar tills det lugnar ner sig. Nu väntar en långhelg med ledighet men det är en hel del som ska göras så jag tror inte att det blir så mycket vila.
Hur som helst så vilade jag en stund efter promenaden för att sedan åka till Ljusdal för ytterligare ett kurstillfälle. Idag var det bakåtkedjning av apporteringsmomentet som gällde. Tränade därför inkallning, handtarget och snabba gripanden och satte sedan ihop det till ett snyggt apporteringsmoment. Vinna var riktigt duktig även idag.

Kom hem strax efter klockan 21 och då blev det inte så mycket mera än lite vila i soffan och liten koll inför morgondagens IKEA-vistelse.

Inga kommentarer: