måndag, mars 25, 2013

Varför måste man jobba när man inte har tid?

Ja som rubriken förtäljer så tycker jag att jag har alldeles för mycket att göra på hemmaplan så att åka till jobbet känns som en direkt störning. När dessutom vädret är underbart vacker och det är såå fint ute och jag har så mycket nya miljöer att utforska så känns det än mera fel att måste åka och jobba. Men men såklart är det bara att bita ihop och inse att jag kommer att bli klar hemma också, det tar bara lite längre tid än jag vill och det innebär en stress för mig. Fråga mig inte varför det bara känns så….

Hur som helst så fick jag väldigt mycket gjort på jobbet idag. Svarade på årsrapporter på löpande band kändes det som.

Turerna hem till hundarna på lunchen är härliga, så mycket bättre än när jag åkte till Idenor och var tvungen att ta bilen upp till skogen för att hinna. Här kliver jag bara ut efter vägen och går hundra meter sedan är jag ute…

På kvällen jag faktiskt lite duktig och tränade hundarna lite. Vinna fick köra position på lådan och passivitet när Humla jobbade. Humla fick köra fjärrdirrigering och Neo fick träna lite slalom och fjärrdirrigering. Inte mycket men alltid nått Blinkar

Inga kommentarer: