lördag, mars 02, 2013

Manisbesök

Blev en riktig slapp dag då jag vaknade och konstaterade att det var full snöstorm ute. På förmiddan strax före lunch faktiskt så blev det en promenad bort till stan så att Henke fick spela trav.

När vi kom hem såg vi tjejernas målgång på 3 milen och sen somnade jag en stund. Kände mig lite matt och hade lite lätt huvudvärk.

På eftermiddan vid 3-tiden käkade vi lunch och åkte en sväng på Ica för att köpa hundben men småpinnarna var slut. Var ju på Dollarestore och gjorde ett försök i går men där var de också slut. Ja ja de får väl klara sig utan ben i helgen.

Väl hemma igen tog jag med Vinna och Humla upp till lilla skogsdungen. Tänkte att jag skulle testa Vinna på sök eftersom det är nått vi inte tränar. Kastade ut fyra dummiesar och gick sedan runt och satte Humla och skickade Vinna. Hon tog de sist kastade först så hon minns. Tog in alla fyra men sökområdet var ju inte så stort och dessutom ä det ju inte snö så dummiesarna ligger ju ganska öppet även om jag försökte slänga dem intill stammar eller grenar så att de skymms lite. Dukig var hon!

Slängde ut dummiesarna igen och lät Humla plocka in ett sök också. Mest för att Vinna ska få träna på att sitta passiv. Funkade OK men hon sitter inte gärna kvar utan vill komma fram till mig.

Gick vidare och la ut 4 dummiesar efter vägen och skickade sedan Vinna på två och Humla på två. Då satt Vinna fast i en liten gren så pass att hon inte kunde komma fram till mig.

Promenerade vidare och la ut dummiesar med 10m mellanrum och skickade sedan Vinna på de kortaste och Humla på de längsta. Vinna förstår ännu inte att skickas flera gånger. Märks att hon kan när hon sett mig lägga ut men att skicka flera gånger är svårare och hon är märkbart osäker.

Prövade att lägga Vinna när jag skickade Humla och döm till min förvåning att hon då låg obekymrat kvar. Det är alltså så vi ska göra…

När jag kom tillbaka in hem kastade jag mig i duschen för att göra mig klart för lite restaurangbesök. Vi hade lite svårt att få bord för antingen var det fullt eller så hade de stängt. Till sist så fick vi dock ett bord på Manis och det måste ha varit det sista för det var fullt.

God mat blev det och kul att ta sig ut för en gång skull för det är inte ofta vi går ut och käkar. Klockan 20 var vi dock tillbaka hemma för att se melodifestivalen. Nästa helg “firar” vi sista helgen i huset med att se finalen i Mello.

Inga kommentarer: