lördag, december 07, 2013

Dagen efter snöfallet före…

Hmmm vaknade vid 5-tiden av forsande näsblod. Har väl blött näsblod två gånger i mitt liv varav den ena gången i går kväll. Akut skyfall eller vad sägs om 0.5 dl på 7 meter… Började tvärblöda i gårkväll och höll handen under näsan. När jag kom till toan hade jag ca 0,5 dl i handen… Hur som helst så lyckade vi stoppa på det men vaknade i natt av att jag  tyckte att det rann ur näsan och mycket riktigt. Samma kaskadflöde mitt i natten. Detta är en bild från natten “Nordenholm by night”

2013-12-07 05.00.35

Eftersom jag inte lyckade får stopp på det så blev det till att sova med tuss i näsan vilket innebär öppen mun och sovande på rygg… Torr i munnen, blodsmak i munnen… Vaknade varje kvart…. Hur som helst så lyckades jag hålla mig i sängen fram till klockan 08:45… Så här såg det ut i morse…

2013-12-07 09.09.00

Blev första grötfrukosten för i år idag…. Mums! Brukar alltid äta risgrynsgröt på helgerna i december…

Efter frukost blev det en blåsig promenad genom byn och sen åkte vi på stan… Blev lite klädshopping och matshopping och lördagsfika på stan innan vi åkte hem och gick en promenad med hundarna igen….

Fixade upp en krans på entrédörren och lyktor vid entréerna innan jag gick in. Vi slappade en stund med en Irish coffé innan vi började med middag och käkade då färsk pasta med pasta sås…

Kvällen spenderades med “Så mycket bättre”, SVT play “Johan Falk” sedan förra helgen och sedan “På spåret” sedan igår…

“Lilla Vinna” tog sig lite friheter i kväll och kom upp upp i soffan men det får man om den röda filten ligger ute…

2013-12-07 21.16.40 WP_20131207_003

Humla sov i sängen…. Mysigt!!!

WP_20131208_001

Inga kommentarer: