lördag, december 28, 2013

Strapatsrik promenad

Sovmorgon trots att jag ställde klockan på 09:30 Snozade två gånger så klockan var nästan 10 innan jag kom upp… Klockan 11 åkte jag iväg till Saltvik för att träffa Gunilla och labbarna. Vi gick en rejäl promenad på 6,4 km vilket tog drygt 2 timmar men så hann vi klättra både upp och ner för två berg också…. BlinkarJa å så korsade vi ett brett vattenfyllt dike så då blev vi ju tvungna att fixa en bro också. Vinna och Maggie passade på att vinterbada men den grejen stod jag och Gunilla över…

Vinnafilm

När jag åkte hem stannade jag till på lite olika affärer för att köpa lite grejer till nyår men det enda jag kom hem med var köttet… Blinkar

Väl hemma var hundarna trötta, så även jag… Slappade lite innan det var dags att börja med middag. Henke hade köpt oxfilé så idag blev det plankstek. Nu får det vara nog mer julrester…. Blinkar

2013-12-28 19.45.24

På kvällen såg vi “stjärnorna på slottet”. Vet inte om jag blivit gammal eller vad det beror på men jag blir liksom glad av det programmet varje år. Även detta år verkar det lovande även om det väl är konstigt att alla ska grina på sina egna dagar…

Det vända dygnet fortsätter så i säng gick vi väl inte förrän vid 01:30-tiden. Av vilken anledning vaknar man då klockan 04:30 och är klarvaken och kan inte somna om? Candy Crush, Facebook ja inget hjälpte. Verkade som att även hundarna sov dåligt för Humla drömde och gjorde allehanda djud och rörelser i sömnen och Vinna bytte sovplats hela tiden. När hon slutligen kom upp i min säng och delade kudde med mig, ja då somnade vi om bägge två och sov till nån gång efter 9.

Inga kommentarer: