torsdag, december 26, 2013

Lite viltträning

Efter all julmat och stillasittande var det hög tid att låta hundarna få göra nått igen. Vinna och Humla har varit spända på varann några dagar så de har sånär rykt ihop några gånger. Har sett dessa tecken tidigare också i samband med löp så jag antar att åtminstone Humlas löp är på intågan. Undra om inte hon kommer att dra igång Vinna också för hon borde löpa inom en månad hon också….

Hur som helst så gick vi en promenad men först tog jag med Humla och Vinna för lite viltträning…. Inte bästa tänkbara tid om det är löp på g men i alla fall. Måste träna… Hade tinat två änder, en kråka och en kanin och det gick ungeför som träningen före jul. Änderna ska ätas medans resten går bra. Idag la jag bara änder på söket medan kråkan och kaninen användes på en markering och ett linjetag. Ska som sagt backa i viltträningen och bara tina änder nästa gång. Änderna måste bli säkra innan jag blandar in annat vilt….

Var en sväng på stan idag och shoppade lite och fick dessutom hem ytterligare några säckar ved så nu klarar vi oss i vinter skulle jag tro…

På kvällen lagade vi till en god köttbit och gjorde potatisgratäng. Det blev dessutom en liten bakelse till efterrätt…

Fick väldigt ont i skallen på kvällen men efter några tabletter, en kylmask och någon timmes sömn så var jag återställd igen. Då blev det film igen och den slutade inte förrän 03:30 så det blev en sen kväll….

Inga kommentarer: