lördag, april 18, 2015

En spontantripp till IKEA

Eftersom Henke skulle iväg till Gävle på loge så tänkte jag att jag skulle ta en tripp till IKEA.  Birgitta hade pratat om IKEA så jag tänkte att eftersom även Lasse var på loge idag så ringde jag och frågade om hon ville hänga med. Sagt och gjort… Klockan 09:15 åkte vi och var uppe på IKEA strax efter 10 men vi började med ett besök på Lager 157 och skopunkten först.

Shoppade en hel del trots att jag egentlige bara skulle ha en lykta, lite växter och nånting till entrén. Fick med mig det och lite till hem…

Vad blev det då? Jo…

- En trja och två par shorts (ett till mig och ett till Henke) på Lager 157
- Ett par skor på skopunkten
Sko
- Å så var det Ikea. En bänk till bron, fyra nya gröna växter för att ha inne, en växt till bron, en lykta till bron, lite glasunderlägg både till vardagsrummet och båten, plåster, badrumsmattor, en rakspegel till duschen och en tvålpump…

Vilken bra dag så där helt spontant…. Blinkar

När jag kom hem blev det en promenad med vovvarna och under tiden kom Henke hem så det var väl timat… Blev grillat till middag idag…

Inga kommentarer: