måndag, april 13, 2015

Hoppas!

Egentligen ingen särskild vecka inleddes idag. Jag hoppas verkligen att datorsystemen har börjat fungera igen för nu har jag en hel del tunga ärenden att ta tag i. Å jo, nu verkar det mesta funka hjälpligt men det är ju sååååå segt!

På lunchen idag var hundarna nöjda med att vara på gården. Inte mig emot! De fick vara ute i närmare en halv timma å då hoppade jag över den korta promenaden som jag hade tänkt ta.

Efter jobbet åkte jag runt för att försöka hitta några vita krukor vilket jag vill ha på bron i år. Hittade tyvärr inga. Väl hemma blev det en promenad med vovvarna då jag dessutom passade på att plocka in plogpinnarna längst med vägen genom byn. Efter att ha gått hem med Neo tog jag med tjejerna för att träna lite. Tränade på skick, stopp, sitt där jag sedan förflyttade mig för att skicka hunden vidare. Övningen gick riktig bra inledningsvis men sen fick Vinna frispel och fattade inte sitt. Hon bjöd i huvudsak på ligg men även backa, kom och ligga och vifta på svansen användes flitigt… Vinna kändes stressad och jag blev stressad OCH less. Gick hem och kände att det varit en misslyckad träning…

Till middag värmde jag lax och pressad potatis och gjorde en ny sats skarpsås. Mmmm!

Var väldigt trött och hade dessutom ont i skallen så jag somnade faktiskt i soffan ikväll och vaknade strax före 23:30 å då var det ju bara att förflytta sig till sängen.

Inga kommentarer: