fredag, april 17, 2015

Sushi och en kort men bra hundträning

Eftersom Henke var ledig idag så slapp jag åka hem till hundarna. Fick dessutom däcken bytta på min bil trots en bult som bara vägrade släppa. Med hjälp av verkstan fixade dock Henke den saken så nu är sommarsulorna på.

Vi var några stycken som gick och käkade sushi idag. Lärde mig äta det så sent som förra sommaren och har inte ätit det sedan i höstas så det var hög tid. Mmmmm

2015-04-17 12.36.48

Efter jobbet köpte jag med mig pizza hem och vi käkade och sedan tog vi hundarna på en promenad. Jag gick sedan ytterligare en sväng med tjejerna för att träna lite i skogen. Både Vinna och Humla gick lös hela tiden. Brukar ju inte släppa Vinna så mycket men idag gick det fint. Gick upp på hugget och körde dirigeringar. La ut två dummiesar på tre olika området. På ett av områdena låg dessutom två extra dummiesar. Det var vid en stor sen. Två låg nedanför på ena sidan och två låg uppe på stenen på andra sidan.

Skickade sedan hundarna från fyra olika platser till de tre områdena. Hundarna fick aldrig gå till samma plats som den andra gått å de var så grymt duktiga båda två. Gav aldrig den den andra hunden nått kommmando. , Dvs den som inte skulle skickas fick inge kommando utan tänkte att de ska veta att det bara är från min sida som de får gå. Inga kommandon till den andra hunden alltså… Inget sitt, inget ligg och inget stanna. Ibland satt den andra hunden, ibland stod den å i flera olika positioner. Dvs, ibland bakom mig, ibland vid sidan och ibland snett framför mig. Inte en enda gång försökte den andra hunden springa när den inte fått kommando. Super!!! Den hund som skickade gick dessutom kanon! Mest imponerad av Vinna som klarade så långa dirigeringar och dessutom upp på stora stenar…

Blev en lugn kväll. Vi var båda trötta….

Inga kommentarer: